Tuesday, December 8, 2015

.Selamat Menambah Umur Wahai Jann.

08 Disember..satu tarikh yang amat bermakna bagi aku. pada tanggal inilah mak aku bersusah payah berkorban nyawa untuk melahirkan aku. Terima kasih mak. Tak terbalas jasamu di dunia. Bila menjejak kaki ke umur yang baru, ini bermakna jangka hayat semakin pendek, ye walau kita tak tahu pun saat dan waktunya. Bertambah satu usia yang membawa ke peringkat makin dewasa (gigil nak sebut tua) hehehe. Banyak perkara dan cerita yang berlaku dalam jangka masa ini. ada yang menggembirakan aku dan tak ketinggalan jugak yang menyedihkan tahap meleleh-leleh. Takpe lah yang gembira dan bahagia jadikan kenangan yang manis sampai diabetes, yang buat kita meleleh tu jadikan jela pengajaran atau kalau dah terlampau meleleh biarkan jela pergi ke longkang dan tak payah ambik port dah. Kurang kerja sikit ye dak? 

Birthday tahun ni tak sama macam tahun lepas. Tahun lepas dengan bahagia dan sukacitanya aku celebrate birthday kat rumah dengan family. Tahun ni sambut birthday kat sekolah (aku seorang cikgu ye). Dari pagi melayan whatsapp dari kawan-kawan, keluarga, sanak saudara, jiran tetangga (banyak sangat group whatsapp, facebook pun ye jugak hihihi). Hati tak tenang nampak notification lights kat henpon berkelip-kelip hari ni time mengajar, berapi je rase hahaha tapi tak bermakna kerja aku melayan henpon saje, be professional lah kan. Maklumlah zaman sekarang ni mana ada orang nak kasi kau kad nak wish happy birthday semata..semua pakai hujung jari main taip je. Memang tak khusyuk lah aku mengajar hari ni..hehehe. Terima kasih pada insan-insan yang mengingati tarikh terlahirnya manusia dipanggil Jann ni. 

Aku bersyukur sangat tuhan masih panjangkan umur aku ke sekian tahun untuk merasa nikmat di dunia. Aku harap tuhan akan murahkan rezeki aku dan beri segala kebaikan dan kabahagiaan untuk aku kecapi. Semoga tuhan percepatkan jodoh aku (yang ni penting..tak kawin lagi ni haaa tau dak). dan semoga hari-hari seterusnya ni akan berjalan dengan baik dan lancar tanpa sebarang anasir-anasir jembalang jahat..kahkahkah!! Selamat Hari Lahir Siti Nur Jannah bt Sheffie.

~much love~

1 comment:

.Cerita Pertunangan Jann.

Assalammualaikum..memang dah lama sangat aku tak update blog. Sejujurnya memang tak sempat nak jenguk langsung. Last update pun hujung tahu...