Tuesday, July 26, 2011

.manusia baik tak boleh buat salah eh.

mood penulis : mood malam yang syahdu owhhhh

hai korang..
malam ni nak bercakap pasal manusia pulak
kat sekeliling kita ni memang ramai gila manusia
macam-macam jenis manusia kita boleh nampak
dan macam-macam perangai yang kita boleh tengok
manusia ni biasanya dikategorikan kepada dua
baik dan jahat
manusia tu tak sempurna
aku tak tau lah pulak kalau ada manusia yang betul-betul sempurna
bagi aku takde yang 100% sempurna melainkan kau sendiri anggap dia paling sempurna tanpa cacat cela
buat salah tu normal bagi aku dalam hidup manusia
cuba kau bagitau aku manusia mana tak pernah buat salah
manusia yang kau anggap jahat dah tentu selalu buat salah
tapi jangan rasa manusia yang baik tu tak pernah buat salah
walau pun dia baik budi pekerti tapi dia tetap manusia yang sama macam kau

aku pelik kenapa bila manusia yang kau memang label dia jahat
bila dia buat jahat laknat beribu riban kali pun kau tak heran
tapi bila manusia yang kau label baik tu buat silap sekali kau boleh cerca dia sampai ke sudah???
hey manusia akan buat silap dalam hidup dia walau sekali
sebab tu bagi aku kau jangan pandang manusia itu sempurna
sekali kau anggap dia sempurna
selamanya kau boleh seksa perasaan dia disebabkan satu kesilapan yang dia lakukan
jadi ingatlah mana-mana manusia boleh buat silap
sama ada dia sengaja atau tak
tapi itu semua bergantung pada kau nak menilai macam mana
sampai hari ni apa yang aku nampak
ramai manusia akan cakap
yeahhh manusia baik tak boleh buat silap walau sekali
kau tau tak..tu pandangan orang yang cetek akal...noktah.

ok korang..babai :)

~chow~

12 comments:

  1. setia orang ad melakukan keslhan tidak ad manusia yg lari dripada keslhn..kdng2 dripada keslhn kita boleh perbaiki diri

    ReplyDelete
  2. cucu umie : betul tu..so kite kene la terime setiap kesalahan manusia tu kan..tp ssh nk jmpe org yg fikir mcm tu +__+

    ReplyDelete
  3. i like ur entry, sebab sama mood dengan saya hari ni. saya ada buat salah, tapi org tak tegur saya but then dia ceritakan pada org lain siap tuju profile pic saya (mcm wanted) dan harap org lain bantu dia untuk tegur saya. (sebelum tu dia sempatlah mengutuk saya).wtf, straight away bagi tahu sayalah kan, tak payah nak maki hamun, padahal bende sangat remeh.

    manusia2, kalau dah rasa pandai, itulah, tak boleh terima salah org sikit.

    sedih teramat.

    ReplyDelete
  4. sbb nye wak, manusia ni mmg cm ni..org buat baik punye lame die xprasan, tp skali die buat jht, org igt smpi bile2..cm tahpape je kn...meleis byk yg judgmental lak tu...mmg x membantu lgsg lah

    suke lah post awk nih...leh sy share? sy akn bg kredit kt awk~ ^_^

    ReplyDelete
  5. fiq : biase mmg mcm tu la..so next time baik biar berpada-pada..jangan sampai org anggap kite mcm malaikat..nti ble kite wat salah org tak boleh terime sampai bile2..peringatan utk diri sndiri jugak neh..hurmm

    ReplyDelete
  6. ara's darlings : yela mende yang baik tu kite akan sempurna tp tak betul sbnrnya..takde mende yang kekal baik kot..ok..share la :)

    ReplyDelete
  7. semua manusia melakukan kesalahan :)

    ReplyDelete
  8. amirahfisra : yup..takde org tak wat salah

    ReplyDelete
  9. agreee!!...bile org baik silap sikit je nak bising lebey2...sape2 pon silap, diam2 sudah la...kan3...

    ReplyDelete
  10. masbedool:betul tuh..gud entry..sbb tu Allah cpta mnusia len2 sifat n prangai..kan??i agree gak ngn commentar lain...kalau baik budi kita kat org...Aallah akan bagi reward yg sama kat kita..rite?wsalam-

    ReplyDelete

.Cerita Pertunangan Jann.

Assalammualaikum..memang dah lama sangat aku tak update blog. Sejujurnya memang tak sempat nak jenguk langsung. Last update pun hujung tahu...